2014-03-01

Ny månad, nya tag, nya strider, nya tårar, ny glädje, ny energi och ny glöd.
- Åtminstone hoppas jag på det. 
 
Vi går nu in i mars. En månad som alltid varit lite av min månad. Inte bara för att jag fyller år, utan mest för att det börjar ljusna ute. Våren börjar komma, snön smälta (vilket nu redan har hänt). Men det är nu saker brukar vända. Orken kommer tillbaka. Man har lättare för att kliva upp på morgonen. Jag hoppas denna månad ger mig kraft och styrka. Att saker och ting börjar ljusna och falla på plats. Att saker verkligen börjar vända.  
 
Som några vet, andra inte, så har jag ett par riktigt jobbiga och tuffa veckor bakom mig. Ett par veckor och dagar som inneburit allt annat än glädje och lycka. Dagar som jag på någotvis försöker ta mig ur. Veckorna har inneburit mycket - tårar, skratt, sårhet, skörhet, leenden, vishet, trogenhet, vänskap, kärlek och rädsla. Veckorna som varit kommer jag alltid att bära med mig. Veckor och dagar som varit kommer jag aldrig någonsin glömma. Men jag försöker ta mig ur det. Starkare, envisare och med en bättre version av mig, av en bättre syn på livet. Livet kan vara kort, livet kan vara långt men det gäller att leva det, här och nu. Livet går vidare, även ur de mörkaste dagarna men det är inte lätt. Man måste bara hitta en balans, vilket inte alls är lätt att hitta. Jag har funnit en del av min balans, även om det fortfarande är jobbigt. 
 
Med hjälp av kärlek, vänskap, familj och träning kan man komma långt. Även ur de mörkaste dagarna. Jag tackar alla som funnits där för mig den senaste tiden. Ni är guld! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: